Punctul

Articol vechi publicat initial pe mysport.

E un punct. Un singur punct mititel. Dar desparte istoria. Inainte de punct si dupa punct. Punctul de origine al axei schiului romanesc. Edit Miklos are de fapt rezultate mai bune: un loc 6 si un loc 5 la Mondialele de Juniori. Ar putea conta mai mult, dar am avut si in alte sporturi juniori exceptionali care s-au stins la maturitate, cand au dat cu ochii de adevarata concurenta. Dar oricum am lua-o, istoria schiului alpin romanesc se imparte in doua perioade: pre-Miklos si post-Miklos.

Inainte de Edit nu a fost nimic. Greu de crezut dupa un secol de intreceri internationale. Si totusi inainte de Edit, sportul nostru alb are doar foi albe in cartea performantelor. Astazi, Edit a luat primul punct in Cupa Mondiala. Cum ar veni Liga Campioanelor la schi. Colega la start cu nume legendare: Götschl, Pärson, Vonn, caci desi tanara, si Lindsey a intrat deja in legenda.

„Edit, felicitari! A fost greu?” „Doar pentru ca n-am vazut partia.” „Nici noi nu te-am vazut pe tine, s-a intrerupt transmisia inainte. Ai facut greseli?” „Nu, n-am gresit, dar puteam sa merg mai bine.” „Ai castigat primul punct in Cupa Mondiala. Cum te simti acum?” „La fel ca inainte.” „Maine?” „Maine e coborare.” „Planuri?” „Nici unul. Vreau doar sa merg bine. Eu fac treaba, si atunci o sa vina ce trebuie sa vina.” „Bafta!” „Multumesc.”

In tacere, ignorata de presa autointitulata „sportiva”, Edit Miklos a pus astazi piatra de temelie intr-un sport in care am fost pana acum „exoticii”. Pe punctul acesta se vor cladi in timp alte performante, mai bune. Ale lui Edit, ale altcuiva – un copil care o vede acum si care viseaza deja „intr-o buna zi voi fi ca Edit”.

„Multumesc pentru mesajul de ieri. N-am raspuns deloc la telefon, am fost suparata (ieri a cazut in prima mansa a super combinatei). Scuze!” „Nu-i nimic. Mi-a placut cum te-ai ridicat si-ai mers mai departe.” „Da, am zis sa mai schiez putin, ca n-am prea putut in ultimele zile. A nins mult.” Cum? Nu s-a ridicat dupa ce a cazut doar pentru ca asa fac toti marii campioni? Nu schiaza pentru noi? Nu schiaza pentru tara? Nu, ma bucur sa va spun ca Edit Miklos schiaza doar pentru ea. Pentru ca ii place. Pentru ca stie ca e buna. Pentru ca vrea sa-si dovedeasca sie insasi asta. Asa se scrie istoria.

Lasă un răspuns

