Ce-au zis fetele dupa coborare

Maria Riesch (GER) – castigatoarea coborarii din Cortina d’Ampezzo, lidera Cupei Mondiale: „A fost o cursa importanta pentru Cupa Mondiala, dar insa se mai poate rasturna totul. Nu ma pot baza pe avantaj. De cand Lindsey e atat de puternica in coborare, victoriile in aceasta proba sunt deosebite pentru mine. Partia a fost simtitor mai rapida si mai agresiva. Vizibilitatea a fost si ea foarte buna, iar zapada a fost tare si inghetata, asa cum imi place mie. Multe fete au avut probleme, inclusiv Lindsey. Are deja de mult timp probleme la apasarea pe cantul interior, schiaza tot timpul la limita. Astazi a avut un noroc fantastic. Datorita conditiei excelente, a scos tot ce se putea din aceasta situatie. Sigur ca ar fi fost mai aproape de mine fara acea eroare, dar nu cred ca m-ar fi putut invinge astazi. Sunt foarte fericita de aceasta cursa. A fost important pentru mine sa reactionez dupa dezamagirea de ieri, mai ales pentru ca etapele din Maribor ar putea fi anulate definitiv. E important sa fac multe puncte in disciplinele rapide.”

Julia Mancuso (USA) – locul 2: „Imi place Cortina, asa ca e placut sa fiu iar pe podium. Imi place pentru ca e un traseu rapid pe toata lungimea si mai ales pentru ca anul acesta am avut zapada buna si soare in timpul curselor. Asta ne-a permis sa mergem tare de sus pana jos si n-a existat nici macar un loc in care sa incetinim. E practic o sarja continua. Am avut o cursa buna si ma bucur ca am fost rasplatita. Cand ma uit la diferenta de timp, stiu ca Maria a schiat foarte, foarte bine si ma simt norocoasa sa termin a doua, chiar daca sunt la 9 zecimi in spate. Am facut tot ce am putut. Si daca as fi mers un pic mai bine, poate as avea intarzierea de 5 zecimi, dar tot Maria ar fi prima. A avut o mansa foarte buna care ar fi fost dificil de depasit. Anul acesta am inceput bine inca din Lake Louise. Am schiat tot timpul foarte bine. Am simtit de fiecare data ca sunt la o eroare distanta de podium si ca atunci cand voi inceta sa gresesc voi fi sus.”

Lindsey Vonn (USA) – locul 3 dupa o dezechilibrare periculoasa: „N-am riscat mai mult decat la antrenament, am fost convinsa ca fac o cursa buna si apoi aproape de final mi-am prins un cant in zapada. Nu s-a intamplat in portiunea dificila a traseului. Am lovit o denivelare si mi-am prins cantul. Am fost usor saltata in sus si am asteptat apasarea. Cum suprafata era valurita de la super-urias, mi-a luat-o un schi razna. Am incercat sa-l repun pe directie, dar am vazut cum vine plasa rapid spre mine si atunci nu m-am mai gandit decat cum sa raman pe traseu. A fost greu, pentru ca trebuie sa reactionezi pe loc. Trebuie sa fii agil de picioare si sa incerci sa-ti recapeti pozitia. Am fost cam socata, probabil mai socata decat la orice alta redresare pe care am mai facut-o. Mi-a luat o secunda sa ma adun. Mi-am spus ‘Ok, incearca sa te ghemuiesti si sa mergi mai departe’. Am ramas fara viteza, dar n-am vrut sa ma dau batuta. A fost cea mai mare sperietura din cariera. Am avut un noroc urias ca nu m-am accidentat. Desi ma doare genunchiul destul de tare, insa nu e ceva grav si ma bucur. Asa ca sunt multumita de locul trei, caci s-ar fi putut termina mult mai rau. Am avut viteza clar mai mare decat la antrenament, si atunci se poate intampla sa mearga ceva rau.”

„Astazi am castigat 60 de puncte in coborare si nu am pierdut 40. As fi putut sa ies din cursa sau sa ma accidentez grav. Locul trei cu asa greseala e bun. Faptul ca pot gresi asa si sa termin pe podium spune multe. Dar tot ceea ce imi doresc sa fac, este sa am manse curate. Acesta este planul pentru maine. Maine e o noua zi.”

Andrea Fischbacher (AUT) – locul 4: „Desigur ca ma bucur de o cursa buna si observ cum sunt tot mai aproape. Acum a lipsit doar o zecime si pana la urma voi ajunge iar pe podium. De Craciun inca nu mergea. Am schimbat cate ceva la material, schimbarile m-au ajutat si mental. Iar acum schiez din nou cu bucurie. Ce-mi lipseste inca e convingerea ca pot fi prima. Duminica nu stiu ce pot imbunatati. Vineri am mers atat de rotund incat am schiat cu doua porti mai mult decat au fost pe traseu.”