Ramane cum se stabilise: Ted Ligety e campion

Pana la slalomul urias, chiar daca noii campioni n-au fost chiar outsideri, calculele hartiei indicau alte nume. Innerhofer castigase mult in acest sezon, dar numai antrenamente de coborare, Erik Guay e frate cu partia din Garmisch, dar trebuise sa-si cioparteasca sezonul la mijloc din cauza problemelor medicale, iar Aksel Lund Svindal figura cu sanse, insa pentru locul 2, primul fiind de nestramutat din dreptul lui Zurbriggen, ce avea cel mai solid palmares cu care poate veni un combinatorist la un concurs. La urias rezultatul socotelilor indica evidenta. Ted Ligety primul favorit, posibil inlocuitor unul dintre cei trei: Schörghofer, Richard, Svindal. Singurii schiori cu victorii in acest sezon. Si mirare mare, uneori si lipsa unei surprize poate surprinde, la final clasamentul a aratat asa: Ligety, Richard, Schörghofer, Svindal.

Desi la jumatate, Cyprien Richard paruse sa-i cedeze locul lui Ivica Kostelic, iar Svindal facuse primul pas spre detronarea lui Ligety. Dar prima mansa fusese una a spatiilor mari intre porti, in timp ce a doua le-a inghesuit ca intr-un slalom urias clasic. Iar pe terenul dificil, aceasta a dus la un chin lipsit de eleganta, din care au iesit cu suma timpilor buna doar cei mai iscusiti.

Performerul mansei secunde a fost clar Cyprien Richard. Da, Bode Miller a fost cu trei sutimi mai iute, si simplul fapt ca n-a mai gresit cat sa-si nimiceasca cu o cascadorie spectaculoasa ce a cladit etalandu-si talentul fara retineri e in sine o performanta ce ma umple de admiratie. Dar Bode a plecat al patrulea. Cand cat de cat zapada a mai fost cooperanta. Ceea ce nu se poate spune despre partia in care pentru a ajunge la suprafata tare a trebuit sapat serios, careia a trebuit sa-i faca fata Richard, pornind al 24-lea. Francezul a facut minuni intr-o proba mai asemanatoare schiului nautic pe nisip.

Dupa el a urmat o cursa oarba a celor mai buni ai primei manse. Oarba nu pentru ca n-ar fi vazut, ci pentru ca au putut lasa instinctul la start, neavand ce face cu el. Straduindu-se sa se mentina pe traseu, sa evite capcanele zapezii scurmate de predecesori si denivelarile accentuate de maturarea stratului uniformizant, n-a mai ramas timp pentru incercari de accelerare sau prezervare a vitezei.

Toti au gresit si daca Ligety a castigat pana la urma, tinand 8 sutimi din cele 8 zecimi avute la inceput, s-a datorat doar momentelor de geniu de pe abrupt. Portiunea cea mai inclinata a fost cea pe care s-au acordat medaliile. Acolo nu a gresit Schörghofer si a facut-o Svindal, ocupand pentru prima data in cariera locul 4 la o intrecere pe medalii. Pe 5 si 6 mai incheiase, medalii are de toate culorile, acum a trait sa simta si dezamagirea de sub linie.

Norvegianul a luat cu relativa detasare caderea de pe podium. Didier Cuche a fost insa dezamagit. La ultima prezenta la mondiale si-ar fi dorit ceva mai mult de locul 7. La conferinta de presa de dupa a rostit clar cuvintele de adio, nemailasand loc de speculatii sau sperante ale revederii lui in Schladming, asa cum si-ar fi dorit admiratorii lui.

Clasamentul probei:

1. Ted Ligety (USA) 2:10,56
2. Cyprien Richard (FRA) 2:10,64
3. Philipp Schörghofer (AUT) 2:10,99
4. Aksel-Lund Svindal (NOR) 2:11,05
5. Kjetil Jansrud (NOR) 2:11,29
6. Thomas Fanara (FRA) 2:11,32
7. Carlo Janka (SUI) 2:11,48
8. Didier Cuche (SUI) 2:11,49
9. Gauthier de Tessieres (FRA) 2:11,50
10. Markus Sandell (FIN) 2:11,66
11. Romed Baumann (AUT) 2:11,77
12. Bode Miller (USA) 2:11,83
13. Ivica Kostelic (CRO) 2:11,90
13. Justin Murisier (SUI) 2:11,90
15. Fritz Dopfer (GER) 2:11,97
16. Leif Kristian Haugen (NOR) 2:12,06
17. Manfred Mölgg (ITA) 2:12,17
18. Matts Olsson (SWE) 2:12,19
19. Ondrej Bank (CZE) 2:12,39
20. Davide Simoncelli (ITA) 2:12,51
21. Marc Berthod (SUI) 2:12,58
22. Björn Sieber (AUT) 2:12,62
23. Stephan Görgl (AUT) 2:12,65
24. Sandro Viletta (SUI) 2:12,75
25. Truls Uve Carlsen (NOR) 2:12,92
26. Matic Skube (SLO) 2:13,08
27. Andreas Romar (FIN) 2:13,17
28. Giovanni Borsotti (ITA) 2:13,32
29. Stefan Luitz (GER) 2:13,36
30. Massimiliano Blardone (ITA) 2:13,62