Ce-au zis fetele dupa coborarea finala

Julia Mancuso (USA) – castigatoarea finalei coborarii din Lenzerheide, locul 3 in clasamentul probei: „Am stiut Lara a schiat foarte bine si ca trebuie sa fortez tare, pentru ca am tinut sa castig. Ocazii din acestea nu apar tot timpul, am profitat de ea. Obiectivul pentru finale este cate un podium la fiecare cursa. Unul l-am reusit, mai am trei de realizat.”

„M-am gandit ca pentru numarul 22 va fi dificil de schiat, asa ca a trebuit sa depasesc pe toata lumea. A fost vorba doar de risc. Pe abrupt am fost la limita. La apropierea de vale, am stat ghemuita in multe pasaje, am prins si ceva denivelari, dar am rezistat si s-a meritat.”

„E nemaipomenit. Unul dintre obiectivele mele a fost sa inchei pe trei in clasamentul final al coborarii. Sunt incantata ca am reusit si asta. E un semn bun pentru anul viitor, cand voi incerca sa cladesc pe cursele in care n-am mers la nivelul la care pot si sa castig incredere din cele in care am facut-o, ca aceasta de astazi de exemplu. E cel mai bun sezon al meu de ceva vreme. Cele mai slabe clasari le-am avut in cateva curse de urias, dar la coborare n-am fost mai jos de locul 16. Asa ca pentru mine e un an grozav. Chiar si in cel mai bun sezon, atunci cand am terminat pe doi la coborare, am avut clasari mai slabe. E minunat ca sunt constanta si e fantastic sa ajung unde am ajuns.”

„Am muncit din greu sa trec peste accidentari si apoi peste ultimii patru ani. Sunt in sfarsit inapoi pe podiumul coborarii si ma simt grozav. Trecerea la schiuri Völkl a fost fantastica. Imi da incredere ca anul viitor va fi si mai bine.”

„In ultimii ani am colaborat strans cu o schioara japoneza. Ea m-a ajutat sa ajung la Jocurile Olimpice. Acum o saptamana mi-a trimis un email, intrebandu-ma daca nu o pot ajuta la randul meu. I-am promis ca voi dona jumatate din castigul de astazi si sper sa mi se alature si alti schiori. Va rog verificati siteul nostru skiershelpingjapan.com ca sa vedeti cum puteti ajuta.”

Lara Gut (SUI) – locul 2: „Partia e fantastica. E asa de cald si din cauza ca am schiat dupa baieti, zapada s-a muiat. Dar e un traseu frumos. Am fost oprita la start astazi si mi-am amintit de ceea ce s-a intamplat la Garmisch (n.t. – si atunci si acum a fost precedata de Andrea Fischbacher, care a cazut de ambele dati), cand n-am mai avut deloc putere pentru un nou start. Acum am incercat sa ma enervez ca sa pot lupta si a fost bine.”

Elisabeth Görgl (AUT) – locul 3: „Sunt foarte mandra de mine si prin urmare multumita. Imi propusesem sa mai urc o data pe podium in acest sezon. Partia a fost foarte accidentata. M-a aruncat in toate partile, iar eu totusi am luptat. Si cu atat mai mult ma bucura locul 3. A fost o lupta uriasa, careia i-am savurat fiecare clipa. Zapada a fost si ea buna si nu m-a deranjat vizibilitatea. Poate ca sus am avut cateva viraje mai departe de ideal, dar per total a fost bine. Cheia succesului a fost atacul. Am avut in timpul sezonului cateva rezultate bune. Victorii n-am reusit sa incropesc, in afara de campionatele mondiale, acolo unde a contat cel mai mult. Nu-i nimic ca Julia m-a depasit astazi in clasamentul disciplinei, in clasamentul FIS sunt inca inaintea ei si asta e mai important.”

Lindsey Vonn (USA) – locul 4: „Astazi au fost conditii dificile, zapada moale si lumina difuza. A fost usor de gresit si din pacate am facut o greseala chiar la varf si am pierdut multa viteza. Jos sunt multumita de cum am mers, pentru ca la antrenamente am avut de fiecare data probleme acolo. Astazi mi-a iesit in sfarsit si am recuperat ceva timp. Din pacate nu destul, dar locul 4 e un rezultat bun. Mai ales prin prisma punctelor. N-am stiut deloc ce a facut Maria. Am fost agitata in orele dinaintea startului. Dar in clipa in care am ajuns acolo, am stiut ce am de facut. Sa schiez la cel mai inalt nivel, si am iesit la atac. A fost inca o zi palpitanta in vanatoarea pentru titlul la general.”

„Acum voi vedea de la o zi la alta ce se intampla, eu una voi baga gaz. Sper sa mai creasca avansul inainte de probele tehnice. Slalomul urias imi iese bine acum, dar in slalom Maria poate fi foarte periculoasa. Sunt doar cateva puncte inaintea ei, asa ca inca ma mai simt outsidera. Sunt mandra ca am ajuns la finale cu sanse, tinand cont ca acum cateva saptamani eram la 200 de puncte in urma. Indiferent de ceea ce se intampla, a fost unul dintre cele mai pasionante sezoane si sunt multumita de cum am schiat. O felicit si pe Maria, fiindca a avut un sezon uluitor. Vom vedea saptamana aceasta ce se mai intampla si cine termina deasupra.”

Anna Fenninger (AUT) – locul 6: „M-am depasit pe mine insami de sus pana jos, acesta a fost obiectivul pentru astazi. Cred ca partia mi se potriveste. Aici pot sa profit de cunostintele mele in ale schiului mai bine decat in Tarvisio. Sunt mandra de cum m-am zbatut pana jos. A fost un sezon lung. E dificil de zis cine va castiga globul mare. Va conta mai putin cat de bine pot schia si mai mult cum vor stapani situatia mental.”

Maria Riesch (GER) – locul 17, din cauza caruia a pierdut conducerea in clasamentul general: „Am vrut sa abordez cursa relaxata, fara sa ma gandesc la Cupa Mondiala, dar am facut-o rasol, mai ales in partea abrupta. Inceputul a fost ok, nu perfect, dar ok, insa dupa aceea, ca si la antrenament, am ajuns pe o linie joasa, peste o denivelare ciudata si viteza s-a dus odata cu increderea. Pe abrupt am schiat pur si simplu prost si nu m-am putut adapta conditiilor. A fost foarte intunecat, multe denivelari si nu am indraznit sa merg mai repede. Parca sunt blestemata, e suparator, dar nu s-a terminat, trebuie sa uit de cursa asta si sa privesc inainte. Maine trebuie sa merg mai bine.”

„Sigur ca nu sunt multumita de cursa de astazi si ca am ramas fara puncte, dar pe de alta parte, ma bucur putin ca nu mai sunt la conducere. Diferenta nu este mare. Pana acum am fost eu cea vanata. Acum m-a depasit Lindsey, poate ca aceasta este pozitia mai usoara. In ultimele doua saptamani a fost foarte stresant. Acum mai degraba ea este favorita. O sa dau totul in zilele urmatoare si vom vedea. Daca la sfarsit e suficient, va fi super. Daca nu, sezonul viitor voi avea din nou o sansa.”