Maria cu nume nou, Ivica la cutit, Anja continua

Cu o saptamana inainte de Paste, Maria Riesch a zis „Ja” si cu o singura vorba, un sarut si o semnatura a pecetluit ceea ce in lumea schiului va avea ca urmare aparitia unui nume nou la varf, pe o fata cunoscuta. Maria Riesch-Höfl se numeste acum campioana Cupei Mondiale. Cununia civila a avut loc in Garmisch-ul ei natal, in vreme ce cea religioasa s-a desfasurat in Kitzbühel. Initial mi-am imaginat ca datorita importantei statiunii autriece, dar nu, sotul ei, Marcus Höfl, de care o despart nu mai putin de 11 ani, are firma si resedinta acolo, iar Maria, ca o sotie ascultatoare, l-a urmat in Kitz atat pentru nunta cat si pentru viata pe care o vor cladi impreuna.

In timp ce Maria s-a dedulcit mai apoi in luna de miere, tovarasul ei de trofeu, Ivica Kostelic a trebuit sa se supuna caznelor unei noi operatii la genunchiul drept. Dupa finalele Cupei Mondiale, schiorul croat ar fi vrut sa se bucure de zapada primavaratica, dar durerile din genunchi s-au accentuat. Nu ca urmare a unei accidentari, ci pur si simplu din cauza uzurii. Medicii au curatat zona, Ivica fiind acum in perioada de recuperare.

Vesti bune din partea Anjei Pärson. Cu toate supararile provocate de genunchi, are de gand sa-si continue cariera. Suedeza care a implinit 30 de ani a doua zi de Paste, cocheteaza chiar cu gandul la Soci. Cu conditia sa aiba o sansa la medalii insa, asa dupa cum spune. Si pentru a reduce solicitarea in sezoanele urmatoare, de acum inainte se va concentra exclusiv pe probele de viteza.

Adio fara sa stim ne-am luat totusi de la doua schioare. Ingrid Jaquemod si Maria Jose Contreras au luat decizia retragerii din activitate. Frantuzoaica a castigat mai intai aproape toate medaliile de argint ale intrecerilor nationale. Nu stiu cat de trista a fost ea la anuntarea ruperii de concursuri, schioara spaniola insa a lasat barajul lacrimilor deschis. De 6 ori a incheiat invingatoare in Cupa Mondiala, doar accidentarile repetate impiedicand-o sa domine slalomul urias. Dupa ce in ultimele sezoane doar s-a chinuit sa revina, schioara de 35 de ani a spus ajunge. „Incercarea de revenire dupa accidentare a fost o provocare mare. Si desi nu mi-a fost usor, m-am straduit intotdeauna sa zambesc. Am cazut la pace cu mine insami. Sper sa inspir si alti sportivi cu cariera pe care am avut-o” a declarat spaniola la ultima conferinta de presa.

Nici pe Ana Jelusic n-o vom mai vedea in sezonul urmator. Juna croata ce a parut pentru o vreme sa-i calce pe urme Janicei Kostelic, e fortata de astma agresiva sa ia pauza. Schioara de 24 de ani, aflata in declin vizibil in ultimele doua sezoane a declarat abatuta: „Este probabil cea mai dificila decizie din cariera. Doresc sa lupt impotriva astmei. Am incercat sa o tinem sub control, dar n-am reusit deloc sa concurez la capacitate maxima.” Acum ramane doar speranta ca anul fara competitii ii va prii si va reveni in 2012 cu sanatatea refacuta.

Inca de la inceputul sezonului viitor va reveni cu siguranta Mario Scheiber. Cel care intrupeaza sperantele austriece la dominatie in probele rapide, a fost oprit brutal aproape in fiecare sezon de cate o accidentare. Anul acesta s-a intamplat in Chamonix si i-a facut moralul una cu pamantul. Dar odata cu refacerea trupeasca, a revenit si dorul de concursuri. Sa-l las mai bine pe el sa povesteasca: „M-am ridicat de atatea ori pana acum, o mai fac inca o data. Saptamanile dupa accidentare au fost foarte, foarte dificile, nu m-a mai interesat nimic. Timp de trei saptamani am fost sleit de puteri si am avut mari goluri de memorie. M-am intrebat iar si iar acelasi lucru. Insa pe masura ce a trecut timpul, au inceput sa-mi lipseasca tot mai mult antrenamentele si cursele. Michael Walchhofer si Didier Cuche au avut sezoane pline de succese, la mult peste 30 de ani. Inseamna ca si la mine abia acum vor veni marile realizari. Deocamdata voi deveni tata in iulie. Bebelusul imi va fi alaturi de multe ori si in Cupa Mondiala si sper sa-mi aduca noroc si prima victorie.”

S-au mai intamplat si altele, dar deocamdata ma opresc aici cu stirile cele marunte.

Lasă un răspuns

