Se tin!

In Europa se anuleaza cursa dupa cursa (FIS sau de Cupa Europei), doar cele de pe ghetar supravietuind, caci doar acolo e zapada. De produs se produce cu tunurile acolo unde exista dotari, temperatura corespunde, atata doar ca in calendar nu s-a tinut cont de acest mic detaliu. Cu totul altfel arata situatia peste ocean. A nins si s-a facut zapada peste tot pe unde se tin intreceri, ca-s de Cupa Mondiala, Nor-Am (echivalentul Cupei Europei peste ocean) sau FIS. Cu mai mult de o saptamana inainte de etapele din Lake Louise si Aspen, organizatorii au anuntat: toate cele 10 curse nord-americane sunt asigurate. Inspectia a fost incununata de succes inca de luni pentru Lake Louise (vezi foto), ieri si pentru Aspen, doar Beaver Creek ramanand inca de bifat, insa doar pentru ca lucrarile de amenajare a partiilor nu sunt inca gata atat de devreme. De acum doar ninsoarea sau vantul mai pot schimba calendarul nord-american.

In Lake Louise schiorii o dau pe viteza si daca vreti sa vedeti cum arata o zi de antrenament pentru echipa de vitezisti canadieni, iata si un filmulet cu alte vedete decat cele cunoscute:

Apropo continentul american. Se pare ca München si Moscova s-au proptit temeinic in calendarul Cupei Mondiale cu slalomul paralel nocturn si urban, avand asigurat locul pentru urmatorii 5 ani. Initiativa ce nu se bucura doar de aprecieri din partea schiorilor, caci doar primii 16 din clasamentul general au dreptul la start si cum nu toti sunt specialisti in cele tehnice, exista temerea ca aceste curse ar putea influenta rezultatul luptei pentru globul mare de cristal. Ei, cu toate acestea FIS considera ca mai poate intinde putin coarda, pentru o a treia etapa in oras si se poarta tratative pentru includerea in programul de la inceputul iernii a inca unei curse similare undeva peste Ocean. Deocamdata negocierile cu New York-ul au esuat, Quebec-ul a intrat pe fir si poate, anul viitor vom vedea schi si acolo. Desi nu stiu care primii 16 vor fi alesi, cei mai buni dupa Sölden si Levi? Ar fi absurd.