Antrenamente cu Ania Caill

La sfarsitul saptamanii vedem din nou curse de viteza, asa ca incepand de astazi (baietii) si de maine (fetele) se desfasoara antrenamentele obligatorii de coborare, pentru etapa de sambata. Inainte de ea, baietii mai au si un super-G. Update: Aseara s-a hotarat inversarea curselor, deci coborarea se va tine vineri. Val Gardena, locul care-i gazduieste a avut nevoie de prelungirea prelungirii pentru inspectia FIS. Nu a nins si a fost cald in Alpi, ceea ce inseamna ca tunurile de zapada au ramas linistite. Abia saptamana trecuta s-a putut trece la lucru si duminica partia a avut in sfarsit destula zapada pentru a organiza doua etape de Cupa Mondiala.

In Val Gardena tunurile trag obuze de zapada zi si noapte (© saslong.org)

Val d’Isere a obtinut lejer nota buna la examen. Productia de omat a inceput imediat dupa ce organizatorii cursei masculine din aceeasi statiune (inlocuita intre timp de Are) s-au recunoscut invinsi de capriciile vremii. Pentru a doua oara in acest sezon (dupa Alex Barbu in Sölden), tara noastra este prezenta la start, de aceasta data prin Ania Caill. Ania si-a gasit din vara echipa cu care sa se antreneze, se simte bine in mijlocul ei, si-a recapatat increderea, dar are foarte putine starturi. Din lipsa de zapada in Europa. La super-uriasele la care a participat a fost foarte constanta, rezultatele situandu-se doar un pic sub nivelul ei, ceea ce este foarte promitator pentru restul sezonului, in care de obicei creste. Asta nu inseamna ca va avea o umbra de sansa sambata si duminica in fata obisnuitelor Cupei Mondiale. Cursele ei ar trebui vazute ca antrenamente in forta si cu public, in care are doar doua rivale: in primul rand pe ea insasi, in al doilea rand, pe coechipiera ei, Cara Brown, din Marea Britanie.

Iata programul si rezultatele antrenamentelor (actualizate zilnic si completate cu impresii si informatii):

  • miercuri, 17 decembrie, 13:15.
    • Clasamentul masculin din Val Gardena:
      1. Steven Nyman (USA) 1:59,98
      2. Kjetil Jansrud (NOR) 2:00,17
      3. Tobias Stechert (GER) 2:00,52
      4. Dominik Paris (ITA) 2:00,61
      5. Johan Clarey (FRA) 2:01,00
      6. Manuel Osborne-Paradis (CAN) 2:01,03
      7. Silvan Zurbriggen (SUI) 2:01,05
      8. Silvano Varettoni (ITA) 2:01,10
      9. Matthias Mayer (AUT) 2:01,20
      10. Hanner Reichelt (AUT) 2:01,25
    • Steven Nyman a reusit sa castige doar doua curse in intreaga cariera. Amandoua in… Val Gardena!
    • Pista s-a prezentat destul de salbatica, mai ales pe Ciaslat. Jan Hudec a fost cat pe ce sa cada la iesirea din pasajul de pe pajiste.
    • Ar fi trebuit sa fie antrenamentul de incercare a airbagului, care devine legal in competitii incepand din ianuarie. Totusi foarte putini schiori au purtat unul, desi au au avut sase modele la dispozitie. Werner Heel a fost printre pilotii de incercare si nu i-a placut. „Mi-a ingradit puternic libertatea de miscare, fiindca a apasat enorm pe umeri.” Se presupune ca incomodarea ar proveni si de la neadecvarea combinezoanelor, facute sa se muleze direct pe corp.
    • Hannes Reichelt l-a probat marti seara pe uscat si a fost entuziasmat. „Mie mi se potriveste perfect”. Dar desi crede ca e o piesa de echipament importanta pentru schiori, nu l-a imbracat si la antrenament. Nici unul dintre austrieci nu a facut-o, ascultand de antrenori, care au stiut deja de la ora startului ca nu va exista un al doilea antrenament si au preferat sa il faca serios pe primul.
    • Kjetil Jansrud vede proiectul ca „interesant”. Dar nu crede ca se va impune cu usurinta in circul alb. Dupa el exista doua variante care vor face airbagul popular. „Fie cade rau cineva care-l foloseste si nu pateste nimic, si atunci ii va convinge pe toti sa-l poarte. Fie cade rau cineva care nu-l foloseste si se accidenteaza grav, dupa care toti il vor purta. Din pacate intotdeauna trebuie sa se intample ceva inainte sa aiba loc o schimbare.”
    • Jansrud are probabil dreptate. Dominik Paris nu are incredere in airbag si spune ca atata timp cat FIS nu va impune obligativitatea purtarii lui el nu-l va folosi. Beat Feuz nu si-a comandat nici el, deoarece la nivelul intregii echipe se crede ca ar fi neconvenabil. Elvetienii au testat combinezoanele curente in canalul de vant asta vara. Modelul purtat acum este cel mai rapid, dar sub el nu incap si airbag-urile, ceea ce ar insemna pierderea acestui avantaj.
  • joi, 18 decembrie, 11:30.
    • Ania are numarul de start 63, Edit Miklos 25.
    • Antrenamentul s-a anulat deoarece azi noapte a venit iarna in Franta si organizatorii n-au reusit sa indeparteze zapada proaspata de pe traseu. In plus se pare ca e si ceata.
    • Reamintesc ca pentru desfasurarea unei coborari este obligatorie tinerea a cel putin unui antrenament oficial. Maine e singura sansa.
  • joi, 18 decembrie, 13:15.
    • Antrenament anulat din cauza situatiei precare a partiei si a temperaturilor ridicate anuntate.
  • vineri, 19 decembrie, 11:30.
    • Ania are numarul de start 63, Edit Miklos 3.
    • Clasamentul feminin din Val d’Isere:
      1. Anna Fenninger (AUT) 1:45,93
      2. Regina Sterz (AUT) 1:46,35
      3. Lindsey Vonn (SUA) 1:46,38
      4. Daniela Merighetti (ITA) 1:46,45
      5. Lotte Smiseth Sejersted (NOR) 1:46,50
      6. Fabienne Suter (SUI) 1:46,67
      7. Tina Weirather (LIE) 1:46,69
      8. Mirjam Puchner (AUT) 1:46,73
      9. Tina Maze (SLO) 1:46,83
      10. Laurenne Ross (SUA) 1:46,85
    • Dupa primele 5 fete, antrenamentul a fost intrerupt pentru micsorarea unei saritori la care schioarele avusesera probleme. Fata cu numarul 5, Stefanie Moser a cazut atat de rau incat a suferit o comotie cerebrala si o leziune a ligamentelor colaterale la genunchiul drept.
    • Edit Miklos a fost a 35-a, cu 1:48,63, dar rezultatul i-a fost mult scazut de dezechilibrarea de la saritoare. Avand numarul 3 de start, Edit a schiat cand aceasta inca nu fusese modificata.
    • Ania Caill a terminat pe locul 59, penultimul, cu 1:53,01.
    • Ania a mers foarte bine pentru inceput. Singura adversara de nivel apropiat, chileanca Noelle Barahona (64 puncte FIS, fata de 70 ale Aniei), a ramas la doua secunde in urma fetei noastre. Mai mult decat atat, Ania a pierdut doar o secunda si un sfert fata de poloneza Karolina Chrapek (33 puncte FIS). Reamintesc, punctele se calculeaza din penalizarile de la concursuri, deci cu cat sunt mai putine, cu atat schioara este mai buna.
    • Iata ce a declarat Ania dupa antrenament: „Traseul a fost foarte frumos! Zapada a tinut bine, s-a adancit numai la cateva porti tehnice, dar altfel a fost foarte buna! Azi a fost greu sa merg la maxim pentru ca din lipsa de zapada nu am putut schia multa viteza si increderea se face cu antrenament! Am facut ce am putut si mi-a placut foarte mult. De asta increderea pentru maine e mai mare si in locurile unde am fost timida azi o sa fiu mai sigura maine! Cu increderea asta pot sa castig timp maine!

2 păreri la “Antrenamente cu Ania Caill

Comentariile nu sunt permise.